dimarts, 10 de setembre del 2019

Rúbrica Comentari de Text Filosòfic


Rúbrica Comentari de Text Hª Filosofia by APM creat amb iDoceo 5
Descarrega l'arxiu en format PDF

Normalment l'acció d'avaluar l'ha portada a terme de forma unilateral el docent. Si entenem l'avaluació amb una finalitat formadora, és imprescindible la implicació de l'alumnat a partir de processos d'autoavaluació i coavaluació entre iguals

En aquest sentit el professorat hauria de proposar sistemes de referència per a què l'alumnat sigui capaç d'agafar les messions en una de les tasques fonamentals per a la vida: saber discernir. Mestre Ramon Llull, fa 700 anys, ja ho glosava així: "Més desija e més vol aquell que ymagena e afigura e discern, que no fa aquell qui tan solament ymagena".  

Ha arribat el moment de capgirar els esforços, de no centrar-nos tant en ensenyar i més en crear paisatges d'aprenentatge on els processos autoregulatius tinguin un rol més decisiu. Les rúbriques són un bon referent per escometre la responsabilitat de l'autoaprenentatge, doncs, permeten definir allò que s'ha de fer i determinar de forma precisa el què s'espera com a producció final. 

Sumat i debatut, aquesta és la rúbrica que utilitzarem per a l'autoavaluació i la coavaluació entre iguals del comentari de text d'Història de la Filosofia de la PBAU.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada