dimarts, 10 de març del 2020

[2] Projecte Kant 7x8 (Tutorial)


Filosofia de paret
Partim del supòsit que un company/a de classe està hospitalitzat i no podrà assistir a classe durant un temps. Elaborarem un multitutorial de KANT dissenyat a partir de les propostes de treball resultants del creuament de les IIMM i la Taxonomia de Bloom, per copçar les tesis fonamentals del filòsof Immanuel Kant i per avaluar-ne el nivell d'assoliment.

Temes fonamentals a treballar:

Gir copernicà
Tipus de judicis
Estètica
transcendental
Analítica transcendental
Dialèctica transcendental
Ètica formal
1
2
3
4
5
6


Sensibilitat
Enteniment
Raó
Imperatiu 
categòric

Correspondència dels temes dels projectes amb els apunts:

Tema 1: [8.1 i subapartats]
Tema 2: [8.2.2.1.3 i 8.2.2.1.4]
Tema 3: [8.2.2.2]
Tema 4: [8.2.2.38.2.2.3.1, 8.2.2.3.2, 8.2.2.4 i subapartats ]
Tema 5: [8.2.2.5 i subapartats]
Tema 6: [8.2.3]

- o O o -

Productes finals

Primera fase
  1. Disseny de 6 propostes de treball [una per cada intel·ligència i per cada esglaó de la Taxonomia de Bloom]. S'haurà de presentar en format de matriu seguint els paràmetres següents: en la fila superior hi detallarem les 8 intel·legències (segons l'ordre que hem determinat a classe) i en la columna esquerra hi detallarem els 7 ítems de la taxonomia de Bloom. En aquest enllaç pots baixar-te la Graella 7x8 IIMM/TB .
  2. Implementació de les 6  propostes pràctiques dissenyades a partir de la graella, que s'hauran d'aplicar a la coneixença de les tesis fonamentals de Kant esmentades abans. És important que tingueu present que cap proposta podrà repetir columna IIMM, ni fila TB.
Segona fase
  1. Elaborar un portfoli amb l'aplicatiu Prezi on es seqüenciarà tot el tutorial. Haurà d'incloure la presentació del grup, la línia del temps a mode de seqüenciació temporal de tota la feina feta pel grup, els 6 temes del pensament de Kant. [Veure graella del començament d'aquesta entrada]
  2. Reflexió final [optatiu] en un vídeo [format publicitari] de 50-60 segons per divulgar en les xarxes socials l'experiència del projecte. S'haurà de presentar aquesta activitat en el mateix Prezi que utilitzau com portfoli del Projecte Kant 7x8. En el seu moment el Prezi s'haurà de pujar al Padlet que s'habilitarà en aquest mateix blog.
AVALUACIÓ
  1. Autoavaluació [rúbriques específiques iDoceo].
  2. Coevaluació [rúbriques específiques iDoceo].
- o O o -
Context organitzatiu:

Destinataris del projecte Kant 7x8: 2n batxillerat.
Grups: 4 membres.
Durada: 12 sessions.
Metodologia: paissatges d'aprenentatge.
Autoavaluació i coavaluació: definició d'una rúbrica per a cada pràctica.
Finalització del projecte: 8 d'abril 2020.


- o O o -

Seqüenciació de les Activitats de l'Alumnat:
  • IMPORTANT: Cada dia s'haurà d'emplenar el diari de sessions individual deixant-ne constància al formulari dissenyat adhoc. Hi pots accedir des d'aquí . No pujar la sessió d'un dia al diari (el dia pertinent) suposarà la penalització de -0,25 punts de la nota final del projecte.
  • 11/3Presentació del projecte i formació de grups.
  • 12-17/3Veure els següents vídeos introductoris
Per a qualsevol consulta o aclariment, en la vostra hora de classe d'Història de la Filosofia, em podeu contactar per 
seguint l'enllaç:



L'estructura del coneixement


 Temes tractats i correspondència amb els apunts:
  1. Confrontació racionalisme - empirisme.
  2. La filosofia transcendental: el gir copernicà. [8.1 i subapartats]
  3. Com és possible el coneixement? [8.2 i subapartats]
  4. Diferències entre judicis analítics a priori i judicis sintètics a posteriori[8.2 i subapartats]
  5. La nova aportació de Kant: els judicis sintètics a priori. [8.2 i subapartats]
  6. Coneixement: intuicions empíriques i formes a priori. [8.2 i subapartats]
  7. Coneixem fenòmens. [ Veure 8.2.2.4.2.- Fenomen i noümen].


Espai, temps i categories



Temes tractats i correspondència amb els apunts:
  1. Recapitulació del vídeo anterior.
  2. Parts de la Crítica de la raó pura: estètica, analítica i dialèctica. [8.2.2.1.2]
  3. Estètica transcendental: definició terminològica. [8.2.2.2]
  4. Espai i temps: formes pures de la sensibilitat. [8.2.2.2]
  5. Espai i temps atorguen el caràcter científic a les matemàtiques. [8.2.2.2]
  6. L'analitica transcendental: allò que aporta l'enteniment. [8.2.2.3]
  7. Les categories com segona ordenació de les dades empíriques.[8.2.2.3]
  8. Enumeració de les categories de l'enteniment. [8.2.2.3]
  9. Formes pures de l'enteniment (diferenciació entre concepes purs i empírics). [8.2.2.3]
  10. Aquestes categories atorguen el caràcter científic a la Física. [8.2.2.3]
  11. El gir copernicà: en què consisteix. [8.1 i subapartats]
  12. Distinció entre fenòmen (allò conegut) i noümen (cosa en si). [8.2.2.4.2]

Crítica a la metafísica



Temes tractats i correspondència amb els apunts:
  1. Recapitulació dels dos vídeos anteriors.
  2. Dialèctica transcendental: metafísica. [tot aquest vídeo es correspon amb l'apartat 8.2.2.5 i subapartats dels apunts]
  3. Determinació de l'objecte de la metafísica. 
  4. Pot ser la metafísica una ciència? 
  5. La il·lusió de la metafísica. 
  6. Desenmascarament de la il·lusió de la metafícia. 
  7. La raó reserca allò incondicionat.
  8. Les idees de la raó: jo, Déu i món.
  9. El jo pensant.
  10. La idea del Món com totalitat.
  11. Déu com l'ésser de tots els éssers.
  12. L'abús que fa el metafísic de les categories.
  13. Les apories de la raó.
  14. Anàlisi de les proves de la demostració de l'existència de Déu.
  15. Rebuig de les proves tradicionals de la demostració de l'existència de Déu.
  16. El límit del nostre coneixement.
  17. Les idees assenyalen l'ultima aspiració de l'ésser humà.
ÈTICA 
(Vídeo ESPECÍFIC per a l'alumnat PBAU i us pot ajudar a tots per entendre el TEMA 6 del projecte: ètica formal)


El pensament de Kant explicat per Darin McNabb


En l'enllaç que teniu unes línies més a baix trobareu una explicació més acurada dels temes fonamentals del pensament d'Immanuel Kant.  

El professor Darin McNabb, en el seu excel·lent canal de YouTube "La Fonda Filosófica". Dedica dues sèries de vídeos al filòsof Immanuel Kant. A nosaltres ens interessen especialment els capítols que dedica a La Crítica de la Raó Pura.


  • Apunts dels vídeos del canal "Adictos a la filosofia" utilitzant les planilles Cornell específiques per a cada vídeo. Si no us hi cap en una pàgina podeu duplicar la planilla. 


  • Autoavaluació Rúbrica Cornell [10% nota final]. La rúbrica us l'activaré el mateix dia i us enviaré pel correu d'iDoceo el pin de classe. Si no s'han pujat les graelles Cornell al diari de sessions Kant 7x8, no serà possible obtenir cap punt d'aquesta activitat. La rúbrica estarà activa fins a les 23:59h. d'aquest dia.
Rúbrica Cornell by APM

  • Subratllat dels apunts, paraules clau, preguntes/comentaris al marge relacionats amb els paràgrafs corresponents. Autoavaluació Rúbrica 3-2-1 Començam! [5% nota final]. No cal presentar evidències d'aquesta activitat. Quan reprenguem les classes a l'aula comprovarem la idoneïtat de la puntuació que us haureu atorgat. La rúbrica estarà activa fins a les 23:59h. d'aquest mateix dia.    
Rúbrica 3-2-1 Començam! by APM


  • 18/3: Gamificació específica amb l'app NEARPOD introduir conceptes elementals de l'ètica formal kantiana. Per portar a terme aquesta activitat necessitareu clicar l'enllaç que teniu a continuació:

Activitat NEARPOD Immanuel Kant: Ètica

Si tens algun dubte, no et tallis ni un pèl i dona-li a:
Contactar amb el professor

  • CADASCÚ HA DE PARTICIPAR A LA SEVA HORA DE CLASSE
  • Introduir el CODI: NOMÉS ALUMNAT DE 2F [AWXJBon diu [Enter CODE to Join a Lesson]. També us l'ENVIARÉ AL VOSTRE CORREU el mateix dia i haureu de seguir les instruccions que us aniré donant. 
  • Bàsicament es tracta d'identificar-te amb els teus LLINATGE1 LLINATGE2, NOM i quan comencem la sessió hauràs d'escoltar amb molta atenció el fragment de vídeo que us posaré, per després contestar unes preguntes tipus test. Quan en la teva pantalla aparegui un text, l'has de llegir detingudament per poder resoldre l'activitat tipus emplena l'espai en blanc amb la paraula adequada arrossegant-la fins al buit adequat. En altres ocasions tindràs activitats tipus memory on hauràs de clicar les cartes per trobar les parelles de conceptes o imatges de Kant o de filòsofs significatius. La puntuació d'aquestes activitats tipus memory és inversa al número de moviments que has fet: a menys moviments, més nota.
LA SESSIÓ DE FEINA COMENÇARÀ COINCIDINT AMB LA TEVA HORA DE CLASSE. 

POSA ESMENT EN LA PUNTUALITAT.







  • 19/3: Elaboració de la Graella 7x8 IIMM/TB. Determinació de l'itinerari de treball del projecte Kant 7x8 amb el disseny de 6 pràctiques específiques de comú acord amb el professorat. Recordar, un cop més, que no es pot repetir columna ni fila. 

Graella APM Bloom - IIMM
Guia per a la definició dels objectius per a cada nivell cognitiu de la Taxonomia de Blooom


Graella autoavaluació Taxonomia Bloom/IIMM
Recordem que les rutines de pensament són estratègies breus i fàcils d'aprendre que ajuden a estructurar el pensament i a fer-lo visible. A classe n'hem utilitzat un bon grapat. Són un element imprescindible per portar a terme qualsevol activitat de metacognició. En els següents enllaços podeu accedir a una breu descripció de les rutines més utilitzades. 
Si tens algun dubte, no et tallis ni un pèl i dona-li a:
Contactar amb el professor



S'HA DE FER UNA FITXA PER A CADA PROJECTE. NOMÉS CAL QUE LA FACI UN DEL GRUP. ÉS A DIR, ENTRE TOT EL GRUP S'HAN DE PRESENTAR 6 FITXES DEL DISSENY DEL PROJECTE, UN PER CADA TEMA. 

IMPORTANT QUE GUARDEU EL CORREU DE JUSTIFICACIÓ DE L'ENVIAMENT. 

CADA ENVIAMENT EL POT FER UNA PERSONA DEL GRUP DIFERENT, NO FA FALTA QUE LES FACI SEMPRE LA MATEIXA PERSONA. S'ENTÉN QUE AQUESTA PERSONA HO FA EN NOM DE TOT EL GRUP.




PRESENTA EL TEU PROJECTE

  • 24-25-26-31/3 i 01-02-07/4: implementació de les 6 pràctiques dissenyades per cada grup. És molt important que hagueu tingut present, a l’hora dissenyar el projecte, l’adequació de l’activitat que estau desenvolupant al nivell cognitiu de la TB que estau implementant. Insisteixo, és imprescindible que consulteu les propostes de formulació d’activitats que estan expressades en forma d’interrogants en cadascun del nivells cognitius de la taxonomia (recordar, entendre, aplicar, analitzar, sintetitzar, avaluar i crear). En aquest enllaç podeu accedir a les últimes actualitzacions de la proposta d'activitats per a cada esglaó de la TB.


  • S'hauran de presentar en un portfoli realitzat amb l'aplicació PREZI.
By Aina Mateu, Andrea Gómez i Maria Fiol 
(Curs 2018-19)

EXEMPLE DE PORTFOLI



Al Prezi hi haurà de figurar:
  • La presentació del grup 
  • La línia del temps a mode de seqüenciació temporal de tota la feina feta pel grup.
  • La Graella 7x8. Només s'han d'emplenar les 6 caselles del creuaments del vostre projecte especificant l'objectiu (TB+IIMM) del microprojecte.
  • Les 6 tasques dutes a terme. [Format vídeo: bé de l'activitat que desenvolupau (per exemple, un monòleg de l'ètica de Kant), bé de l'explicació de l'activitat (per exemple, en el propi vídeo del monóleg no podem explicar, al mateix temps, l'activitat i, per això, hauríem de fer un segon vídeo de 30-40" explicant l'objectiu(s) TB/IIMM del projecte; o, si no es vol fer aquest segon vídeo, es pot posar en el prezi una casella al costat del vídeo i redactar-hi els objectius del projecte (aquesta part només seria copiar el que ja heu emplenat en la fitxa i que teniu en el correu de comprovació)]
  • El vídeo promocional del tutorial (durada màxima 1 minut) [Aquesta activitat del vídeo promocional és optativa i totalment voluntària. Afegeix un 10% a la nota.]

Exemple de vídeo promocional


By Aina Mateu, Andrea Gómez i Maria Fiol 
(Curs 2018-19)


EXEMPLE MAGISTRAL 

TB (ENTENDRE) & IIMM (MUSICAL)


ANALÍTICA TRANSCENDENTAL


  • Finalment, el prezi s'haurà de pujar al PADLET específic per a aquesta tasca, tal com hem fet amb els projectes anteriors.  Autoavaluació Rúbrica IMPLEMENTACIÓ KANT 7x8. [40% nota final].



La prova pilot de dia 7/04 començarà a les 14:30h i l'accés a mistareas.net es farà sense PIN utilitzant el correu en el qual reps la informació de Filosofia. 
[En cas de dubte mirau el vídeo anterior]



  • 08/4: Contrastació del nivell d'assimilació de les tesis fonamentals de Kant amb la dinàmica UN MÓN DE SAVIS amb l'aplicació iDoceo. [30% nota final].
La dinàmica UN MÓN DE SAVIS començarà tot coincidint amb la teva hora de classe de Filosofia i seguirà l'estructura que tens a continuació:
  • 1r KANT TEMA Textos: 3 textos (9') + 3' descans
  • 2n KANT TESI Textos: 3 textos (10') + 4' descans
  • 3r KANT 2020: 30  preguntes (18')
EXEMPLE: suposem que la teva classe comença a les 12:00
  1. 12:00 - 12:09 KANT TEMA Textos
  2. 12:10 - 12:13 Descans
  3. 12:14 - 12:24 KANT TESI Textos
  4. 12:25 - 12:29 Descans
  5. 12:30 - 12:48 KANT 2020
Aquest esquema anterior s'ha d'adaptar a l'hora d'inici de la teva classe de Filosofia (8:00 - E, 8:55 - I, 9:50 - A i G, 11:05 - F, 12:00 - C)

En qualsevol cas, l'hora d'inici i de finalització sempre té un petit marge. La durada de l'activitat NO té cap tipus de marge i cal parar esment al cronòmetre (s'activa quan comences l'exercici) de cadascuna de les activitats.



Clicant sobre l'activitat pots saber a quina hora aquesta donarà inici, per si ja has acabat l'activitat anterior i vols començar la següent.

Utilitzant iDoceo


  • 00/00: [QUEDA AJORNADA "SINE DIE" AQUESTA PART FINS QUE RECOBREM LA NORMALITAT DE LES CLASSES. QUAN RECOBREM LA DESITJADA QUOTIDIANITAT JA VALORAREM SI LA PORTAM A TERME O NO] CELEBRACIÓ I DIVULGACIÓ DELS RESULTATS. Avaluació final del desenvolupament del projecte [Qüestionari obert inspirat en l'escala de metacognició].


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada